Screenshot 2017-12-01 10.40.33

Hjälp, hur räcker tiden till?

måndag, kl 06:18, i sängen, med kaffe ( en och skvätt MCT-olja, sk Brain fuel i kaffet)


Jag erkänner det gärna. Man är inte 50 längre!
Liite mör är man allt efter en intensiv helg med utbilding/kurs för ett helt stort gäng blivande näringsterapeuter hela helgen - och nu måndag morgon är det jakt mot klockan för att vara på jobbet kl 08.00!
Jag har bara en fråga just nu, när farao tränar man???


Sköter iaf maten på jobbet, även om det ofta blir sk plocklåda från butiken, men även det kan bli väldigt bra, med rätt val..

Som ni kanske minns så har jag pratat mycket om Michael Mosley och hans metod som jag numera både följer och gjort till min egen, det jag kallar 8/800. (varumärkesskyddad är det nu också gudbevars, men jag vet faktiskt inte hur man skriver ett pyttelitet TM bakom siffrorna, så det får vara just nu). 
Hur som helst så pratar ju både Mosley och jag om de tre M:en, de tre benen man måste stå på för att få balans och struktur på alltsammans. Nämligen Maten, Motionen och Mindfulness. Tre M som alla är lika viktiga och som inte blir lika bra utan varandra.

Lättare sagt än gjort, säger jag då. 
Nuförtiden så jobbar jag halvtid, månd till onsdag hos Mia Lundin på hennes hormoncenter för kvinnor, HerCare i Danderyd. 
Otroligt spännande, otroligt viktigt för kvinnor. Väldigt spännande. Min roll är att träffa våra patienter i egenskap av samtalsterapeut.
Jag börjar kl 08, och slutar 17, och därefter har jag oftast mina egna kurser, grupper eller enskilda klienter på kvällarna. 
Hur farao ska man får till det, med framför allt motionen????

Maten går ju fortfarande väldigt efter min omläggning för trygt ett år sedan väldigt bra. Jag är viktstabil och är väldigt noga med vad jag äter.
Fortfarande inget ris, bröd, pasta, potatis och socker - eller mejeriprodukter. Det går faktiskt helt utmärkt och det är aldrig något jag saknar. (även om jag gärna hade tagit en pasta Vongole på favoritstället Fiore härom kvällen. Men avstod.)
Suget efter brödet och osten är borta, men man får alltid vara på sin vakt så man inte triggar igång det igen, det är lätt gjort...
Nä, maten går utmärkt och jag är nöjd med kroppen och den är numera både snäll och artrossmärtfri så länge jag äter på detta vis. För mig har hälsoeffekterna av min kostomläggning varit så stora så det är värt allt det man numera helst inte äter. 


Men träningen... och när sjutton ska jag hinna ta hand om min stress och vara så där mindfull som jag borde?
Jag och framför allt min kropp är ju van vid att gå och träna många gånger per vecka, och nu med allt jobb så blir det mindre av den varan...
Hur gör man egentligen??

Förstå mig rätt. Jag älskar mitt jobb och det är en välsignelse att i min ålder både få driva en egen liten verksamhet och få vara del av en så viktig kvinnorörelse som vi jobbar med ute hos Mia Lundin.
Men hur farao hinner man...

Jag tror att jag ska börja lyssna på min kloka väninna Eva Berggren som jag åker på träningsresa med till helgen, när hon tipsar om en app som heter 7 minutes, som jag visserligen har nedladdad på mobilen men nu ska börja köra!
So here goes, veckan hälsolöfte till mig själv, 2x 7 minuter med träningsappen, 7 minutes. 
Eller börja cykla till jobbet....

jag hör av mig och berättar hur det går! Nu mot gruvan!!!!

kram från Cathrine





















 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv