Har muffinsmidjan smugit sig på under vintern? Ger du din mage rätt sorts bränsle?

7 veckor och 1 dag med Mosley/800 kcal
Uppstart med ny hälsogrupp igår. Vilket skönt gäng! 
Jag blir så kär i mina klienter.

Maten rullar på. Ägg till lunch och bönpasta till middag med pesto och massor av grönkål. Känns som jag gått och blivit vego på köper, tack vare Mosley...

Det jag aldrig missar är min surkål. Jag köper antingen Tistelvind på Coop eller färsk surkål på påse från ICA. 
Vitsen med surkålen är ju att gynna de hälsosamma bakterierna i magen, med hjälp av mjölksyrade grönsaker. 
En gammal hälsokostbutik här i Stockholm hade en handskriven skylt i fönstret där det stod att hälsan börjar i magen. Det stämmer ju så väl.
Gynnar du de goda bakterierna får du en mage som fungerar och hjälper dig att bryta ned den mat du äter och ge dig ett bra imunförsvar.
Vad som däremot händer när du äter mjölmat och socker är att du göder de sämre bakterierna i magen, och du får en svulle, gasig mage och du upplever att magen känns som en muffins över kanten på jeansen.
Så egentligen skulle det faktiskt räcka med att skippa att "fluff" i en månad. Skippa det du faktiskt inte behöver, sånt som ris, pasta, bröd, potatis och socker i alla former (frukt, öl, vin). Fluffet.
Unna dig istället en månad med massor av grönsaker, undvik mejerier, ät ren fisk, rent kött, kyckling, ägg. Bra fetter som olivolja och avokado.
En stor sallad/smoothie varje dag packad med grönsaker och surkål. 
Jag kan lova att muffinsen är borta om en månad! 

Nu mot träningen från Helvetet! BeCore.!
 

.

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln

-