Mosleys tre ben. Maten. Träningen. Mental balans (läs stress) 

Det går bra nu! 
Soppa och hårdkokt ägg hos min mor till lunch och en god middag på bönpasta, Paulo Robertos tomatsås, och massor bladspenat och böngroddar. Det blev en skål med naturell yoghurt, minikeso och pytteklick honung. Landande tryggt och fint under 800 kcal. 


Men maten är egentligen bara ett av de tre benen man bör stå på när man följer denna metod och tänker sig ett hälsosammare liv i framtiden. 
Träningen och den mentala hälsan är minst lika viktiga. 
Att komma iväg ut varje dag och göra sina 10.000 steg är självklart en utmaning för oss som jobbar mycket. Det är inte alla dagar jag byter till träningskläder och ångar runt Djursgården, men då tar jag iaf och försöker göra alla mina ärenden till fots och försöker ta mig mellan Östermalm, Söder och Kungsholmen till fots. Men, visst man får lov att trampa runt en del. Vidare behövs förutom konditonsträningen även stryrketräning och smidighet. Jag går själv på en timme privatpilates per vecka och 2 pass Becore, träningen från Helvetet!

Effektivt, jobbigt, men ack så snabba resultat. Tack Gud.
Det tredje benet heter meditation och mindfulness. Jag är djupt imponerad av Dr Mosley som läkare och tar upp detta i sin bok. Då har vi kommit långt, mina vänner. När en skolmedicinare tar upp och belyser dessa, så viktiga ämnen.
Nåväl, jag rekommenderar att ladda ned enkla meditationsapp i telefonen och göra enkla andningsövningar varje dag.
Själv ska jag börja gå på yoga varje tisdagkväll, med mina gamla kompisar Jim och Vibeke. Det ska bli underbart! Namaste på er!

Till sist vill jag bara önska trevlig helg, MM bloggen tar helgledigt (ska skriva färdigt boken i helgen) men passar på att tipsa om en gratis föreläsning hos Röhnish den 16/2, kl 8-9.30 om metoden. OSA direkt till dem.
Vidare så startar jag ny kvällskurs 6/2 om den blir full. 

Maten på bilden är resultatet av kyckling som fått koka i 2 timmar med massor av grönsaker, silat buljongen och redit av den med 1 msk cream fraiche och smaksatt med curry. Det kokta kycklingbröstet är skuret i skivor, täckt med den goda currysåsen och servera med buljongkokt pak choi och morötter. 200 kcal.
Trevlig helg!  
 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln

-